Marsiglia a cusmopulita, hè a siconda cità di francia. Cum'è quelli chi sbarcavanu in Marsiglia in u passatu, ghjunghjite in batellu, per apprezzà a belezza di issa cità millenaria, sempre a fianc'à u mare. Capitale d'Auropa di a cultura in 2013 è di u sport in 2017, oghje, Marsiglia hè una cità maiò internaziunale, cumparabile à l'altre capitale d'Auropa. Scuprate u so MUCEM, u so teatru "Le Silo" è ancu u so famosu stadiu Vélodrome.
Cù i so 26 seculi d'esistenza è d'apertura annant'à u mondu, Marsiglia hè sempre stata una cità storica, culturale è artistica.
Impregnata da u so passatu riccu, u patrimoniu di a cità, cu i so munimenti è i so carrughji storichi, ferma una di e so poi belle qualità.
Locu di passaghju di u vechju cuntinente, è principale puntu di leia tra l'Auropa è u mondu, Marsiglia hè una capitale muderna è strutturata.
Nata di l'unione trà a Terra è u Mare, a cità foceana, chi hè a piu anziana di francia, hà scambiatu d'urigine piu d'una volta :
dipoi u - VIe seculu a cità era Greca, Rumana, Catalana etc.. Ghjè per quessa chi oghje, Marsiglia hè cunsiderata cum'è un cunservatoriu di cultura di u Mediterrannu, induvè i populi si mischjanu per fà a fierta di a cità.
Supraneghja a cità, issa Basilica rumanu-bizantina hè u simbolu di a regione foceana. Edificata in u 1864, Notre Dame de la Garde hè sempre cunsiderata cum'è a guardiana di i marinari è di i piscadori. A so statua di a Vergina, alta di piu di 11m, guida i viaghjadori chi ghjunghjenu quì. Pruffitate d'un panurama è d'un puntu di vistu eccezziunali annant'à u vechju portu, sin'à u monte Ventoux. A so cappella ricca di decoru, hè qualcosa chi ùn si deve manca d vede, tantu per i lucali chè per i turisti.
U MUCEM hè un primu museu naziunale cunsacratu à u Mediterrannu è à i so populi. Trà u celu è u mare, à l'intrata di u vechju portu, u Mucem hè un locu impurtante di u patrimoniu marsigliese.Hè un piacè di spassighja ssi à travers'à e so espusizione, da a so cavalcavia chi mena à u fort-St Jean (fortu di u XIIe seculu chi dispone di vistichi di a prima uccupazione greca in u -VI seculu) sin'à a so terrazza apperta versu u carrughju di u Panier.
Primu parcu naziunale per-urbanu terrenu è marinu d'Auropa, u situ hè cunnisciutu in u mondu sanu per a belezza di issi lochi è per a richezza di a so bio diversita.
Maraviglia di u Mediterrannu, hè visitatu tutti anni da 2 millionni di turisti : spassighjatore, viaghjadori, piscadori, quelli chi colenu in muntagna etc...Stu situ v'incantara.