A mezu a Balagna, trà Calvi è San Fiurenzu, L'Isula hè a siconda cità di u punente di u Cismonte. U so portu liga sta belissima regione à Marsiglia.
A storia di L'Isula hè ligata à Calvi.
A cità fù cunstruita dà Pasquale Paoli, u babbu di a patria Corsa, in u seculu 18, perchè vulessi fà opposizione a Calvi chi hè sempre stata Genuvese.Pasquale Paoli avia pigliatu a decizione di fà di L'Isula, u principale portu di a Balagna.
Oghje, ci parlemu ancu di "cità Paolina".
Hè diventatu un belissimu locu turisticu, è un locu di passaghju di Balagna.
L'Isula Rossa, fatta di vechji paesi muntagnoli è di belissime marine, hè una cità famosa di Balagna è di Corsica.
Rigalete vi di `ssu mare, isse muntagne è di a so vita culturale è nustrale, L'Isula hè una valore sicura di u turismu in Corsica.
Cu e so strette cummerciale chi permetenu una spassighjata sin'a u mare, u portu ò a piazza Paoli, `ssu carrughju hè da veru u coru di a cità.Da la matina, in più di parechji cummerci truverete u mercatu nustrale.
Site ubligati di passà una ghjurnata da scopre tutti i vechji paesi di a Balagna.
Partite di Munticellu, cu u so maravigliosu panurama, è po dopu passate per San Antuninu, cu e so strette, u so puntu di vista è u so famosu limoncellu, sin'a Piana è Speluncatu cu u so bellu campanile.
L'Isula tene u so nome di sta penisulaIssu pezzu di terra, fatu di granitu rossu, da un belissimu puntu di vistu annant'à a regione.